Wyspy Kanaryjskie promują nowe połączenia do Polski

Warszawa, 21 kwietnia 2016 roku — Promotur Turismo de Canarias, jednostka podlegająca Departamentowi Turystyki, Kultury i Sportu Rządu Regionalnego Wysp Kanaryjskich, po zakończeniu publicznego przetargu przyznała linii lotniczej Wizz Air prawo do uruchomienia zimą przyszłego roku dwóch nowych tras, które połączą  Katowice z wyspami Teneryfa oraz Lanzarote. Ponadto uruchomione zostaną kolejne trasy z innymi rynkami wschodzącymi: Rumunią i Węgrami. Wszystkie połączenia będą obsługiwane w trybie cotygodniowym, z wyjątkiem trasy Katowice – Teneryfa Południowa, która będzie obejmować dwa loty tygodniowo.

Wzrost liczby turystów z Polski

W ostatnich latach jedną z kluczowych zmian jest wzrost liczby polskich turystów na Wyspach Kanaryjskich. W 2015 roku Wyspy Kanaryjskie odwiedziło ponad 240 000 polskich turystów, co stanowi aż 33% wzrost w stosunku do łącznej liczby turystów w 2014 r. Jak pokazują dane za I kwartał 2016 roku (zebrane przez AENA, hiszpański organ publiczny, będący właścicielem i operatorem większości portów lotniczych w Hiszpanii),  trend wzrostowy utrzymuje się. W styczniu 2016 roku liczba polskich turystów wzrosła o 23,4%, w lutym o 33,4%, a w marcu o 30,4%, w porównaniu z tymi samymi miesiącami w ubiegłym roku.

Po uruchomieniu kolejnych czterech tras wszystkie wyspy zyskają 18 nowych połączeń,  wdrażanych za pośrednictwem „Fondo de Desarrollo de Vuelos”, kluczowego narzędzia usprawniającego komunikację, które zostało zatwierdzone przez Komisję Europejską, pomimo restrykcyjnych wytycznych dotyczących pomocy państwa dla portów i linii lotniczych.   Narzędzie wprowadzone  przez Turismo de Canarias  stanowi kluczowy element strategii Wysp Kanaryjskich w zakresie  dywersyfikacji rynku oraz budowania lojalności klientów.

Cztery nowe trasy zostaną uruchomione zimą przyszłego roku oraz wygenerują wzrost zdolności przewozowej o prawie 50 000 rocznie. Pomoże to w zwiększeniu udziału rynkowego Wysp Kanaryskich w krajach Europy Wschodniej, i tym samym przyspieszy dywersyfikację rynku i klientów, co stanowi jeden ze strategicznych celów rządu Wysp Kanaryjskich w zakresie turystyki.


dostarczył infoWire.pl